Valg+

Valg+ er et system, som hjælper biblioteker med at automatisere de tunge manuelle arbejdsprocesser

Valg+ flow

Valg+ flowet kan letteste illustreres ved nedenstående model, hvor Valg+ bidrager til at fra- og tilvælge de korrekte materialer der opfylder de kriterier som bibliotekerne individuelt har defineret.

Valg+ som arbejdsværktøj

Valg+ kan hjælpe jer med at automatisere følgende ugentlige arbejdsprocesser ved materialebestillingen:

  • Tilvælge titler med korrekt antal ud fra indkøbsprofiler
  • Frasortere ikke-egnede titler ud fra rating og målgruppe på titelniveau
  • Sikre at der kun vælges titler, der kan rummes inden for budgettet
  • Bestillingerne importeres med profiloplysninger i Cicero og overflødiggør tastearbejdet
  • Det er fortsat jeres medarbejdere, der verificerer ugens bestillingsforslag og afsender dette til den valgte materialeleverandør. Valg+ automatiserer blot de tunge ugentlige arbejdsprocesser i forbindelse med materialevalget.

 

Skal dit bibliotek også have gavn af Valg+?

Valg+ på danske bøger er allerede en succes hos 25 af landets biblioteker. Senest har bibliotekerne i Sorø, Bornholm og Thisted indgået aftale om Valg+.

 

Interesseret i at høre mere?

Vi kommer gerne forbi jeres bibliotek til en snak om Valg+ og de fordele og ikke mindst det udbytte, det kan give jer, samt drøfte, hvordan implementeringsprocessen kan foregå hos jer.

 

Få mere at vide om Valg+ ved at kontakte René Milholt på tlf. 52 13 78 05 eller mail: rmi@bibmedia.dk